(3.–5. ročník ZŠ, 2 vyučovací hodiny)
Jednoho dne se stalo, že Ctibora vcucla mrkev pod zem. A on se tak ocitl v tajuplném světě, kde se to hádankami, dobrodružstvím a zvláštními tvory jen hemží. Kam tato mrkev zavede nás? Zažijeme stejná dobrodružství jako Ctibor?
Program se zaměřuje na různé způsoby, jak pracovat nejen s knihou, ale i s příběhem a vlastní fantazií. Metody dramatické výchovy nám pomohou porozumět uměleckému textu do hloubky.
Podle stejnojmenné knihy Petra Stančíka, ilustrace Jiří Stach (Meander, 2013).
Základní zaměření: Rozvoj čtenářství.
Hlavní cíle programu: Posílit pozitivní vztah dětí ke čtení, rozvinout čtenářské dovednosti, pochopit čtený text.
Používané techniky: Uvolňovací a rozehřívací techniky, četba, živé obrazy, reflexe, diskuze, tvůrčí psaní.