(selektivní primární prevence rizikového chování pro 3.– 9. ročník ZŠ nebo odpovídající ročníky víceletých gymnázií)
Pracujeme s jedním třídním kolektivem během 3 setkání, která jsou zaměřena na ohniska rizikového chování týkající se jednotlivců, skupiny či celé třídy a zajišťují dostatečnou analýzu třídního kolektivu s preventivními i následnými opatřeními.
OPSP přispívá k rozvoji sociálních dovedností dětí, zanalyzuje problémové ohnisko ve třídě (definuje ohrožené jednotlivce v kolektivu, silné jedince, postihne také subjektivní pocity žáků ve třídě). Poté, co je třídní učitel (příp. spolu s metodikem prevence, vedením školy) seznámen o situaci ve třídě, jsou mu představeny také možné způsoby řešení rizikových situací a následná podpora narovnání zdravých vztahů ve třídě.
Konečná cena balíčku dle aktuálního ceníku programů.
1. setkání: SOCIOMETRICKÁ INTERAKCE + SBĚR DOTAZNÍKOVÝCH DAT (3 vyuč. hodiny):
2. setkání: REFLEXNÍ SETKÁNÍ (2 + 1 vyuč. hodina):
3. setkání: SPECIÁLNÍ INTERAKTIVNÍ PROŽITKOVÝ PROGRAM (3 vyuč. hodiny):
4. setkání: SUPERVIZE PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY (3 supervizní hodiny, možno čerpat volitelně)